
Egyetemisták a rezsidémon nyomában: A hazai épületkorszerűsítés kudarca
Ismeretterjesztő videónkban a hazai lakásállomány korszerűsítésével és az energiaproblémákkal foglalkozunk a rezsicsökkentés viszonylatában.
Egy névtelenséget kérő gyógypedagógustól kaptuk az alábbi emailt:
Másra nem tudok gondolni.
A pedagógiai szakszolgálatnál dolgozóknak kötelező szakvizsgát tenniük. Haladékot 2015-ig kaptak. Új kollégákat csak szakvizsgával lehet felvenni, kivétel, ha valaki pályakezdő. Támogatást a szakvizsga elvégzéséhez, -leszámítva a vizsgánként kivehető pár napot- nem kapnak. Egy félév 135-150 Ft. A képzés négy féléves. ….
A pedagógus életpálya szerint nincs külön kategória a szakvizsgázott gyógypedagógusoknak. Ráadásul több kolléga elvégezte az egyetemet pedagógia szakon, de sokan más bölcsész egyetemi diplomával rendelkeznek. Hiába. Szakszolgálatnál az előírt végzettség a gyógypedagógiai főiskola, így mindenkit “visszaminősítettek” főiskolai szintre.
Az életpálya bevezetésekor elvették a “különleges szakértelemért” járó pótlékot, mely 14 ezer Ft volt. A gyógypedagógiai pótlékot, mint a jelenleg egyetlen erre a területre érvényes pótlékot, a szakszolgálati dolgozók nem kapják.
Ééééééés a legjobb most következik:
A szakszolgálatnál dolgozó gyógypedagógusoknak NEM jár a pedagógus pótszabadság. 46 nap helyett 21 nap alapszabadság, plusz a munkában eltöltött évek alapján járó napok….
Összefoglalva: PEDAGÓGUS munkakörben foglalkoztatott gyógyPEDAGÓGUSOK, akiknek PEDAGÓGUS szakvizsgát kell tenniük, érvényes rájuk nézve a PEDAGÓGUS életpálya-modell, kötelezően tagjai a Nemzeti PEDAGÓGUS Karnak, nem jogosultak a PEDAGÓGUS pótszabadságra.
Én magam is szakszolgálatnál dolgozom. A KLIK-be való betagozódás nehézségeiről nem írok, ezt minden egyéb intézmény nyögi.
A speciálisan minket érintő problémákat fent felsoroltam. Enyhén szólva diszkriminatív az egész.
Mi másodrendű pedagógusok látjuk el a logopédiai feladatokat a tanköteles kor végéig. Mi tartjuk a gyógytestnevelést az általános és középiskolák diákjai számára. Mi végezzük a korai fejlesztést és a konduktív pedagógiai ellátást. Mi végezzük a nevelési tanácsadás feladatait. Mi végzünk vizsgálatokat az óvodák, iskolák vagy szülők kérésére, ha bármilyen problémát észlelnek a gyereküknél. Pályaválasztási tanácsadást adunk. Gondozzuk a kiemelten tehetséges gyerekeket.
Fejlesztő nevelést biztosítunk a súlyos, halmozottan fogyatékos gyerekeknek.
MI másodrendű pedagógusok végigdolgozzuk az évet. Igaz, hogy az iskolák nyáron zárva vannak. Igaz, hogy az óvodákban kötelező zárási időszak van. Igaz, hogy a kisgyermeket nevelő szülők is pihennek , nyaralnak nyáron. Igaz, hogy a pszichológia elismeri a “terápiás szünet” fogalmát. Igaz, hogy a munkánk rendkívül megterhelő mind fizikailag, mind pszichésen. (Így szinte alig van rekreációra lehetőségünk.)
Magasabb elvárások (szakvizsga) Kevesebb bér (csak főiskolai szint, + pótlékok hiánya) Kiégés fokozódása (szabadság lecsökkentése)
Valaki pikkel ránk ott fönn. Még kitartunk. Meddig……..?
Ismeretterjesztő videónkban a hazai lakásállomány korszerűsítésével és az energiaproblémákkal foglalkozunk a rezsicsökkentés viszonylatában.
Közérdekű adatigénylést küldtünk a tankerületi központoknak, hogy többet tudjunk az iskolák higiéniai állapotáról, de nem mindenhonnan kaptunk választ.
Négy hónapja lépett hatályba a Budapesti Corvinus Egyetem új kommunikációs szabályzata, amit az egyetem több oktatója, köztük Ádám Zoltán is bírált.
Tizenhat külön tüntetést jelentettek be a szervezők június 5-re, hogy megfeleljenek a fokozatosan feloldott védelmi intézkedéseknek. Jámbor András és a...