A felcsúti focialapítvány már nem mondja meg a kisvasút jegyeladási adatait
A FUNA azt közölte, hogy 2021 őszén lezárult az EU-s pénzből finanszírozott projekt, és már nem is ők üzemeltetik a kisvonatot, hanem a cégük.
Majdnem 300 ezer forintot kér a BME azért, hogy elárulja a hallgatói önkormányzat tisztségviselőinek nyújtott kifizetéseket. Más egyetemek ingyen kiadták ugyanezeket a kifizetési listákat. A BME ellen keresetet nyújtottunk be a Fővárosi Törvényszéken.
2015 novemberében kérdeztük meg először, hogy mennyit keresnek a BME-s HÖK-ösök. A BME az adatok kiadásáért közel 300.000 forint költségtérítést kért, mely precedens nélküli: más egyetemek ennél nagyobb méretű adatigénylést is ingyen teljesítettek. Többek között a Károli Gáspár Református Egyetem, a Budapesti Gazdasági Egyetem, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem is önként és ingyen teljesítette az adatigénylésünket. A BME ezer forintot még az adathordozóért is elkért, miközben azt kértük, hogy az interneten keresztül küldjék el a táblázatokat.
A költségtérítés ügyében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordultunk, akik szintén túlzónak találták a BME költségigényét. A NAIH korábbi gyakorlata és a jogszabályok alapján úgy foglalt állást, hogy a BME nem számíthat fel költségtérítést, az igényelt adatokat pedig rendelkezésünkre kell bocsátania. A NAIH állásfoglalása nem kötelező erejű, azért a BME továbbra sem köteles kiadni az adatokat. A NAIH-os vélemények ugyanakkor komoly meggyőző erővel rendelkeznek a végső szót kimondó bírósági eljárásokban.
A NAIH-határozat birtokában június végén pert indítottunk a BME ellen, azt kérve a bíróságtól, hogy kötelezze a BME-t arra, hogy ingyen adja ki az adatokat. Az első tárgyalást várhatóan őszre tűzi ki a bíróság.
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!
Adj 1%-ot az Átlátszónak, hogy megtudd, mire megy el az adód 99%-a!
Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
A FUNA azt közölte, hogy 2021 őszén lezárult az EU-s pénzből finanszírozott projekt, és már nem is ők üzemeltetik a kisvonatot, hanem a cégük.
A NAV-nak nincs adata arról, hogy mennyi 480-as üzemanyag fogyott az árstop idején, és a kutakat semmi sem kötelezte, hogy továbbítsák a beszkennelt forgalmik adatait.
Döntéselőkészítésre és üzleti titokra hivatkozva titkolják az iratot, amit a volt olajfinomító megvásárlása után rendeltek 160 millió forintért.
Hosszas várakozás után végre elküldte az MTÜ, hogy mire költötte a közpénzt 2018 óta.