Most akkor mégsem lesz plusz egy osztály – 11. heti hírösszefoglalónk

Illusztráció: Deák Dorottya
Illusztráció: Deák Dorottya

 

Visszakozott a kormány a kilencedik általános iskolai osztály bevezetésével kapcsolatban, és Lego-robotokkal próbálhatják meg felzárkóztatni a leszakadó diákokat. 11. heti hírösszefoglalónk.

 

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Részletek, támogatási lehetőségek itt

 

Ezeket mindenképp olvasd el:

 

Mégsem lesz egyhamar kilencosztályos az általános iskola

 

A nagy csinnadrattával bejelentett előkészítő osztályról még a kormányon belül sincs egyetértés. Az óvoda és iskola közti átmenetet elősegítő plusz egy évről még legalább három évig csak feltételes módban lehet csak beszélni Lázár János szerint. (444)

 

Legóval oktathatják a diákjainkat

 

A Lego által kifejlesztett, gyakorlati problémamegoldásra fókuszáló új rendszer bevezetésére pályázhatnak majd magyar iskolák. Rétvári Bence államtitkár szerint a program különösen hatékony felzárkóztatási szempontból. (Index)

 

Megkapó riport egy külföldre készülő roma diákkal

 

A Pannonhalmi Bencés Gimnázium egyetlen roma tanulójával készített riportot az Abcúg. Ötvös István a mélyszegénységből jutott el odáig, hogy Párizsba költözésen gondolkodhat. (Abcúg)

 

Ha van még időd:

 

Az általános iskolai tanárok körében az országos szint duplája az öngyilkosságok aránya. Az Angliában készült kutatás alsósokat tanítani az egyik legstresszesebb munkakör az öngyilkossági mutatók alapján. (Independent)

 

Pukli István pártot alapított. A tanártüntetések központi alakja, a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója polgári pártot alapít. (Index)

 

Kis György Márk

 

tetszett_a_cikk3

 

  • Vidéki

    Ettől boldog Kis György Márk: “Mégsem lesz egyhamar kilencosztályos az általános iskola.”

    Arra jó volt a téma, hogy a közvélemény deformáló értelmiség orrvérzésig höröghetett azon, hogy mekkora gonoszság lenne bevezetni a 9 osztályos általános iskolát.

    Arról teljes konszenzus van tisztelt balliberális körökben, hogy elviselhetetlenül túlterheltek a diákok és a tanárok Magyarországon.

    Átadták a Radnóti Miklós költőről elnevezett antirasszista díjat Budapesten Gallónénak, a Pedagógusok Szakszervezete elnökének . A kitüntetést a Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége (MEASZ) alapította 2000-ben. Hanti Vilmos, a MEASZ elnöke nyitóbeszédében elmondta,

    “a cél az, hogy kisebb legyen a diákok óraterhelése”

    Még a mostaninál is kisebb!

    OECD évente adja ki Education at a Glance kiadványát.
    A 2015 évi kiadványban egyik fejezetben ( Indicator D1 How Much Time do Students Spend in the Classroom?)
    olvasható:
    Students in OECD countries receive an average of 7 570 hours of compulsory instruction during their primary and lower secondary education.
    A diákok az OECD államokban átlagban 7570 órában kapnak kötelező oktatást alsó ás alsóbb középfokú tanulmányaik során.
    A magyarországi tanulók kapják a legkevesebb kötelező óraszámot (a diagramból leolvasva 5800 órát), míg Dánia diákjai majdnem dupláját, 10000 óránál kicsivel többet kénytelenek elviselni.

    Dániában az oktatási rendszer első lépcsőfoka az iskolai előkészítő, ami nem kötelező,

    szemben az azt követő 9 évfolyamos alapfokú és alsó középfokú oktatással.

    Ezt egészíti ki egy választható tizedik év.

    Mégis Dánia előkelő helyet foglal el számos nemzetközi felmérésen. Gyakran első helyen végez, mint a világ legboldogabb országa.