Bezárás
Egyéb

Kiderült ki markolja a nő fenekét az EFOTT reklámban

Az EFOTT marketingeseiből idén kifogyhatott a kreatív energia, mert egy női fenékbe markoló kéz látható azon a reklámon, amit a “Nem tehetsz róla, tehetsz ellene” nevű hazai, szexuális erőszak és az áldozathibáztatás ellen harcoló portál posztolt ki. A fesztiválnak nem ez az első nyíltan szexista megnyilvánulása, egy tavaly megtartott politikai témájú beszélgetésre a kilenc meghívottak között egyetlen nő sem szerepelt.

Kevesebb, mint egy évvel ezelőtt megírtuk, hogy a tavalyi  EFOTT fesztivál Civil színpadán tartották meg a politikai pártok ifjúsági szervezeteinek kerekasztal beszélgetését, ahol kilenc férfi kapott helyet a beszélgetésben, de egyetlen nő sem.

Az EFOTT fesztivál továbbra sincs tekintettel a nőkre, most a “Nem tehetsz róla, tehetsz ellene! Facebook oldal posztolta az alábbi képet, amin egy női fenékbe markol bele egy rejtélyes kéz. A plakátról a 24.hu is beszámolt.  

efott

Dorottya képe a “Nem tehetsz róla, tehetsz ellene” oldal posztjában

DSC_8585

A szervezőktől kapott eredeti kép


Felkerestük a szervezőket, hogy mondják el a véleményüket a plakátról és a fotóval kapcsolatos kritikákról, nem utolsó sorban erősítsék, vagy cáfolják meg, hogy egy férfi markoló kezét látjuk a fotón: 

A fotón a hölgy saját keze látható (…) amint mutatja a tetoválást, amit éppen magára ragasztott. Hogy ő ezt történetesen a jobb farpofájára helyezte fel és megmutatta a kamerának, szíve-joga, saját döntése. Azt pedig nem feltételeztük, hogy bárki is férfikéznek nézné a hölgy saját kezét.”

A szervezők úgy érvelnek, hogy ez a legtöbbet kedvelt kép, így kihelyezése logikus lépés volt a szervezők részéről:

A valaha egyik legtöbbet lájkolt fotóról beszélünk, EFOTT-brandinggel, ezért is került rá a választás.

Kérdésünkre, hogy mit gondolnak azokról a véleményekről, amik a nőkre nézve tárgyiasítónak találják a fotót, azt válaszolták, a kép egyesek számára provokatív, bár ez a szervezőknek nem állt szándékában.
A nők tárgyiasítására vonatkozó kérdésünkre azonban nem adtak érdemi választ:

“A kommentek alapján úgy tűnik, néhányak számára megbotránkoztató a bikinis kép, de egyet leszögezhetünk: kedélyeket egyáltalán nem állt szándékunkban borzolni.”

Válaszuk további részében idézték azokat a kommenteket, amik annak adtak hangot, hogy akinek nem tetszik a reklám, azok álszentek, nekik valójában savanyú a szőlő.

Olvastuk a kommentelők másik nagy részét is, akik viszont álszentnek tartják a botránkozást és savanyú szőlőt emlegetnek.”

Végül a szervezők elmondták, hogy a vélemények hatására  szavazásra bocsátották a plakátot, addig is leszedték molinókat, bár ők maguk nem tartják problémásnak a reklámot. 

Gergely Sára 

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom