
Egyetemisták a rezsidémon nyomában: A hazai épületkorszerűsítés kudarca
Ismeretterjesztő videónkban a hazai lakásállomány korszerűsítésével és az energiaproblémákkal foglalkozunk a rezsicsökkentés viszonylatában.
Az EFOTT marketingeseiből idén kifogyhatott a kreatív energia, mert egy női fenékbe markoló kéz látható azon a reklámon, amit a “Nem tehetsz róla, tehetsz ellene” nevű hazai, szexuális erőszak és az áldozathibáztatás ellen harcoló portál posztolt ki. A fesztiválnak nem ez az első nyíltan szexista megnyilvánulása, egy tavaly megtartott politikai témájú beszélgetésre a kilenc meghívottak között egyetlen nő sem szerepelt.
[sharedcontent slug=”cikk-kozepi-hirdetes”]
Kevesebb, mint egy évvel ezelőtt megírtuk, hogy a tavalyi EFOTT fesztivál Civil színpadán tartották meg a politikai pártok ifjúsági szervezeteinek kerekasztal beszélgetését, ahol kilenc férfi kapott helyet a beszélgetésben, de egyetlen nő sem.
Az EFOTT fesztivál továbbra sincs tekintettel a nőkre, most a “Nem tehetsz róla, tehetsz ellene! Facebook oldal posztolta az alábbi képet, amin egy női fenékbe markol bele egy rejtélyes kéz. A plakátról a 24.hu is beszámolt.
Felkerestük a szervezőket, hogy mondják el a véleményüket a plakátról és a fotóval kapcsolatos kritikákról, nem utolsó sorban erősítsék, vagy cáfolják meg, hogy egy férfi markoló kezét látjuk a fotón:
“A fotón a hölgy saját keze látható (…) amint mutatja a tetoválást, amit éppen magára ragasztott. Hogy ő ezt történetesen a jobb farpofájára helyezte fel és megmutatta a kamerának, szíve-joga, saját döntése. Azt pedig nem feltételeztük, hogy bárki is férfikéznek nézné a hölgy saját kezét.”
A szervezők úgy érvelnek, hogy ez a legtöbbet kedvelt kép, így kihelyezése logikus lépés volt a szervezők részéről:
“ A valaha egyik legtöbbet lájkolt fotóról beszélünk, EFOTT-brandinggel, ezért is került rá a választás. “
Kérdésünkre, hogy mit gondolnak azokról a véleményekről, amik a nőkre nézve tárgyiasítónak találják a fotót, azt válaszolták, a kép egyesek számára provokatív, bár ez a szervezőknek nem állt szándékában.
A nők tárgyiasítására vonatkozó kérdésünkre azonban nem adtak érdemi választ:
“A kommentek alapján úgy tűnik, néhányak számára megbotránkoztató a bikinis kép, de egyet leszögezhetünk: kedélyeket egyáltalán nem állt szándékunkban borzolni.”
Válaszuk további részében idézték azokat a kommenteket, amik annak adtak hangot, hogy akinek nem tetszik a reklám, azok álszentek, nekik valójában savanyú a szőlő.
“Olvastuk a kommentelők másik nagy részét is, akik viszont álszentnek tartják a botránkozást és savanyú szőlőt emlegetnek.”
Végül a szervezők elmondták, hogy a vélemények hatására szavazásra bocsátották a plakátot, addig is leszedték molinókat, bár ők maguk nem tartják problémásnak a reklámot.
Gergely Sára
[sharedcontent slug=”cikk-vegi-hirdetes”]
Ismeretterjesztő videónkban a hazai lakásállomány korszerűsítésével és az energiaproblémákkal foglalkozunk a rezsicsökkentés viszonylatában.
Közérdekű adatigénylést küldtünk a tankerületi központoknak, hogy többet tudjunk az iskolák higiéniai állapotáról, de nem mindenhonnan kaptunk választ.
Négy hónapja lépett hatályba a Budapesti Corvinus Egyetem új kommunikációs szabályzata, amit az egyetem több oktatója, köztük Ádám Zoltán is bírált.
Tizenhat külön tüntetést jelentettek be a szervezők június 5-re, hogy megfeleljenek a fokozatosan feloldott védelmi intézkedéseknek. Jámbor András és a...