Egyéb

9 hülyeség, amit kormánypárti politikusok mondtak az oktatással kapcsolatban

Mindenki mond hülyeségeket, de a kormánypárti politikusokon nehéz túltenni cinizmussal és magabiztossággal harsogott  tudatlanság tekintetében, amikor az oktatásról van szó. A következő lista ezekből közlésekből gyűjt össze néhányat, hogy legyen min nevetni, ha sírni már fáj.

 

 

via GIPHY

 

  1. Kósa Lajos – Egyetemi tipológia

A Fidesz volt frakcióvezetője és a megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter a Kossuth Rádióban fantomot kiált 2017 tavaszán:

Ez egy fantomegyetem. Mondom még egyszer, egyetlenegy tanára, egyetlenegy diákja nincs (a CEU-nak), New Yorkban bír el egy irodát ahol talán biztos ül két titkárnő, de én még ebben sem vagyok biztos.

A nyilatkozat óta egész országok és városok bizonytalanodtak el a CEU létezésében.

http://www.mfor.hu/cikkek/132703.html

 

  1. Klinghammer István Félreértés

Klinghammer István, Felsőoktatásért Felelős Államtitkár, a pedagógustüntetések kapcsán a következőképpen nyilatkozott a tanárokról 2016-ban:

Olyan pedagógusokra van szükség, akik okosak, erkölcsösek, és ezeket az értékeket adják át a diákoknak. Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál. Tudniillik egy tanár a megjelenésével is példát mutat a gyerekeknek.

A mondottak által kiváltott reakciókat követően a 444.hu felkereste Klinghammert, hogy megkérdezze, mit gondol az interjút követő eseményekről. Klinghammer a következőképpen magyarázta el a „félreértés” okát:

A három jelző, a borotválatlan, a kócos és a kockás inges együtt fontos, a rendezetlenséget fejezik ki. De ebből az újságok már elhagyták a kócost, csak a kockás ingesre figyeltek.

https://444.hu/2016/02/19/klinghammer-nekem-is-van-kockas-ingem

 

  1. Balog ZoltánNem az ing számít

Az Emberi Erőforrások Minisztere, Balog Zoltán, szintén a kockásinges jelenségre reflektálva, a következőt írta ki saját Facebook oldalára 2016 februárjában a Nemzetközi Tudományos Diákolimpián mondott köszöntője után:

Ezek a fiatalok magyar iskolákban tanulnak és a világ élvonalában vannak, ide mindenki fehér ingben jött, de nem az ing számít, hanem a teljesítmény.

http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/02/19/balog_zoltan_miniszter_feher_ingesekkel_uzent_a_kockas_ingeseknek/

 

  1. Pokorni Zoltán – Balneológia

Pokorni Zoltán, korábbi országgyűlési képviselő , 2011-ben szerepelt a TV2 reggeli műsorában, ahol arról kérdezték, hogy melyik szakok fognak fizetőssé válni a jövőben, ha megvalósul a Hoffmann Rózsa által belengetett tervezet. Ő a következő választ adta:

Olyan szakok, amelyekre a magyar társadalom és az annak a képviseletét ellátó magyar kormány a köz érdekében nem tart igényt.” -példaként hozva fel erre a “Balneológiát”. A riporter nem ismerve a szakot, érdeklődött mi is az, mire Pokorni ezt felelte “bálnatenyésztés”. “Teszem fel bálnatenyésztésben jártas professzorok lehetnek Magyarországon is, de nekünk erre igazán nincs szükségünk. Ne tiltsuk meg, hogy ha valaki ezt akarja tanulni, hogyha a saját pénzét kockáztatja, de ne rendeljük meg.

Végül a balneológia sorsa nem lett ilyen sötét miután Pokornival is tisztázták, hogy a balneológia a gyógyvizekkel foglalkozó tudományt jelenti, és a Nemzetközi Balneológiai Kutató Központ és indokolt mennyiségű gyógyvíz is van Magyarországon.

http://www.origo.hu/itthon/20110225-pokorni-zoltan-osszekeverte-a-balnakat-a-gyogyfurdokkel.html

 

via GIPHY

 

  1. Balog Zoltán – Hangokat halló

Szintén Balog Zoltán fűzte bele a következő elmés hasonlatot a 2017-es pedagógusnap alkalmából rendezett ünnepségen adott nyilatkozatába.

Bármilyen szirénhangokat is hallanak az oktatás szereplői és a pedagógusok, kezdik érezni, hogy a magyar kormánynak fontos ez a terület.

http://www.origo.hu/itthon/20170601-balog-a-kozneveles-jovoje-a-csaladok-es-az-iskola-kapcsolatan-mulik.html

 

  1. Hoffmann Rózsa – Máshoz értő

Amikor Csuhaj Ildikó, az ATV riportere, 2016 végén Hoffmann Rózsát a korábbi Köznevelésért Felelős Államtitkárt kérdezte arról, hogy vajon a magyar gyerekek hány százaléka tartozik a leszakadó hátrányos helyzetűek rétegébe, akkor Hoffmann Rózsa így válaszolt:

Az a gyanúm, hogy az olló valóban szétnyílt. Mert miközben azok mellett, akik munkából élnek és mindent megtesznek azért, hogy boldoguljanak ők is meg a gyermekeik is, van egy másik réteg, amelyik valahogy nem tud kimozdulni a mélypontról.

Riporter: Ez a gyermekek hány százaléka? Harminc?

HR: Nem vagyok szakértője ennek a területnek.

 

  1. Czunyiné dr. Bertalan Judit – Kislány és a kémia

Czunyiné dr. Bertalan Judit, volt Köznevelési Államtitkár, jelenlegi Digitális oktatás tartalomfejlesztéssel összefüggő feladatokat ellátó kormánybiztos a következő tapasztalatát és javaslatát osztotta meg egy 2014/2015-ös tanévet értékelő beszélgetésen.

Tök boldogan élek úgy, hogy nem tudom a savak egymásra hatásának kémiai képleteit felírni. Viszont biztos, hogy nem maratom ki a tüdőmet a lúg és a sav összeöntésével. Ezt a kémia hatást kellene elmagyarázni egy 14 éves kislánynak, és nem a hatsoros kémiaképletet bemagoltatni velük.

Az évértékelő hasonlattal sajnos nem csak azért volt baj mert az azonos mennyiségű lúg és a sav összeöntésével, a közömbösítő hatás miatt, szimplán víz és só keletkezik.

http://www.atv.hu/belfold/20161212-hoffmann-a-pisa-rol-a-bibliai-muzeumi-versenyeket-mi-nyernenk

 

  1. Rétvári Bence Balog Zoltán nevében – Gender

Idén májusban, Rétvári Bence KDNP-s képviselő, az EMMI államtitkára, reagált a kormány nevében arra a fejleményre, hogy az  ELTE idén ősszel Társadalmi nemek (ez ugye a gender) mesterképzést indított.

Az egyetemi szakoknak tudományos alapokra kell támaszkodniuk. A gender – a marxizmus-leninizmushoz hasonlóan – inkább nevezhető ideológiának, mint tudománynak, így kétséges, eléri-e az egyetemi oktatási szintet. A szak tartalma szemben áll mindazzal, amit a kormány értékvilága az emberről vall.

http://hvg.hu/itthon/20170307_Retvari_A_gender_szak_szemben_all_mindazzal_amit_a_kormany_az_emberrol_vall

 

+1 . A kormányzásra készülő Jobbik alelnökétől – Őrült, trendi divatoknak felülők

A 2009-es Méhében él a nemzet oktatási- és ifjúságpolitikai konferencia bevezetőjében Z. Kárpát Dániel, a Jobbik jelenlegi alelnöke megfelelően megágyazott a nyitó beszédet követő valódi szakmaiságnak:

Most pedig az a célunk, hogy szakmai alapokkal is megtámasszuk azt, hogy ne rabszolgákat kelljen szülnünk Magyarországra, hanem önálló, szuverén, nemzeti radikális ifjakat, akik majd képesek a magyarság dominanciáját fenntartani a Kárpát-medencében, ennek érdekében pedig szó szerint újjá kell építeni az iskolákat, vissza kell szerezni és ki kell terjeszteni a templomok tevékenységét, hogy ne szekták vívjanak Magyarországon, hogy ne különböző őrült trendi divatoknak üljünk fel, hanem valóban nemzeti radikális módon változtassunk egyet az idő kerekén.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=c8SDfUn64M0

Deák Dorottya

Megosztás